Monday 23 May 2011

ku tak mati lg oke. its not the end of the world...

Aku mintak maaf jika aku tiba tiba keluarkan hormon kasar malam ni. Aku tak tau kenapa news feed aku belambak lambak sangat pasal orang putus cinta. Lepas tu keluar ayat sedih. Keluar lagu sedih. Keluar 'tanpa mu aku mati.' Mati ke kau sekarang? Mati ke tak? Lain lah kau sekarang tengah get ready tali rafia atas siling lepas tu nak gantung diri.



Dan sekarang, aku lemas tengok status status macam tu, aku geli. Maaf, aku bukan ditugaskan untuk faham perasaan berada di tempat kau. Tapi yang aku pasti, Tuhan memang akan selalu ada kat sisi kau. Kau takkan mati.


Jangan bersedih sampai bekudis hati kau. Mati sangat ke kau bila putus cinta?Atau mati ke klu kena marah dgn bos sb kau selalu ponteng keja n mc melambambak2? mmg x mati tp setengah mati la time kena bambu dpn kekawan opis kan kan kan? haalloo.... Kau tak putus cinta dengan Tuhan lagi. Tolong stop letak status pasal kau sedih ex kau dump kau, or sb ko ada bnyak msalah or sb kau x dpt nak beli cincin besau kat habib jewels oke. Dunia tak kiamat lagi. Imam Mahdi tak turun lagi. Bulan akan turun malam ni perlahan, matahari naik esok pagi. Kau tak akan mati la, kau dengar tak apa aku cakap ni? Dan satu benda yang kau kena tau, untungnya kau. Kau sempat bertaubat lagi. dan berusaha perbaiki kelemahan dan jadikan pengajaran untuk menjadi yang lebih baik pada masa akan datang. stop la meratapi setiap benda yang jadi ok. n tulis panjang2 kat wall ayat2 sedey or ayat2 maki haun org. plizs muhasabah diri tu dulu. setiap yg terjadi dtgnya dari diri kita sendiri ok. klu tak datang dari diri kau tu mayb Allah nak bg ujian la nak tngok ko tahan x test Dia bg. ni x sket2 nak ratap pilu la apala. tu lom masuk nak bunuh diri. adoii la.....nonsense. nak kena penampor ke hah.
oke. aku pon da nak kena penampar sb nak memara arini. ari ni aku period so mood x brapa baik. (sb kena bamboo ngn bos pepagi tadi. depan kekawan opis plak tu. dala meja bulat. suma mata kat aku. pastu mula la aku wat mulut senget la. time tu la nak batok la nak tekencin la tecicrit la. adeh....malu oke. padan muka. sapa soh kasik mc lewat. nanges aku dlm hati. owh...bos. aku mmg sygkan bos aku sngt2. tq sb ingtkan aku. buat la slalu cmtu. mesti aku betambah dedikasi. oke sekian.

p/s" mara kat sapa ntah aku arini. bengong.....

No comments: