Sunday 15 May 2011

oh minyak petronas

stesen minyak petronas.

sedang beliau mengisi minyak, perlahan-lahan pintu kereta aku buka. dengan harapan beliau tak perasan.

"tot! tutup pintu!"



tot?? apekah itu? nama orgkah..nama minyak petronas yg baru kah atau nama sebuah kereta berjenama terkenal? tidak...tiada kena mengena dgn semua yang di atas. itu adalah nama timangan atau panggilan manja sy di opis. sngt x cool kan.. mcm nama indon pon ada. terima kasih pada kawan sy salina. dia mmg suka bg nama pelik-pelik kat org. mmg muka mintak penampor btol la dia. lekat nama 'tot' di pejabat. huish...tak seswai langsung nama tu dgn wajah i yg jelitawan lgi tempawan ini....ewah...oowh..sy dah mula merapu kerapu. balik pada cerita asal. pasal nama tu sy akan story kat entry lain ye kekawan...ok sambung.....

"ala..panas ar"

"ahhh tade. tade. tutup cepat"

"ala serius panas neh"

"ahhh. mcm aku tak tahu kau nak bau minyak kan?!"


kata beliau sambil terus menutup pintu kereta. ah kwn aku neh. semenjak blaja bidang kejururawatan, sudah semakin tegas nampak gayanya. sudah berupa jururawat senior yg asek nak marah org ja kejenya. lepastu bila nak amek darah pn laju-laju ja cucuk. bila org buat muka saket sket, "TAHAN SIKIT TAK BOLEH KE?!" -.- ( sb tu aku benci nurse gomen)
 
oh hye! selamat berkenalan lg sekali. nama saya mcm biasa,Wan Mazyanti bt Mohd Azani. sbb mmg tak boleh tuka. kalau boleh mungkin nama saya sekarang sudah menjadi Cheryl Cole. tinggi saya 153 cm, mcm biasa gak. tak meningkat pn sejak tamatnya tingkatan 5. hobi saya selaen melihat lelaki kacak (aaron aziz..owh...uewsom!!) ialah menghidu bau minyak. bukan minyak masak seri murni mahupun minyak gamat yg boleh dibeli murah di pulau langkawi. tapi minyak petronas. haha. akhir kata drpd saya, jika ada sumur di ladang, bolehlah saya bersuamikan engineer petronas. kah kah kah. sekian sahaja syarahan saya utk hari ini. semoga kita berjumpa lg (bila saya rajen). bye.

No comments: