Monday 8 August 2011

salam ramadhan

assalammualaikum & salam  Ramadhan 1432H semua :)

Alhamdullilah. di saat ini kita masih diberi ruang & peluang oleh Allah SWT untuk menikmati setakat hari ini & yang paling indah, merasai Ramadhan lagi. ketika ini, melayang memori bersama teman teman seperjuangan, saudara mara yang terlebih dahulu di jemput Illahi sebelum sempat menikmati lagi Ramadhan tahun ini. Al-Fatihah. doaku agar mereka tenang di sana & tergolong bersama hambaNYA yang soleh & solehah. Aminn.
masa kami bakal tiba dan seperti mereka juga, Ramadhan akan datang belum janji milik kita. hargai & manfaat kan lah masa yang ada. cuba agar tidak melupakan &  tidak meninggalkan ibadah yang wajib & rebut serta kejarlah yang sunat agar mendapat 'cinta suci' di sebalik Ramadhan ini. Insya Allah.

mungkin entry ini agak terlewat sedikit. sudah Ramadhan ke sembilan. apa apa pun, 
selamat menyambut bulan yang penuh kesucian, Ramadhan Al-Mubarak buat semua.
mohon maaf & mohon di halalkan segala semua salah silap & kekhilafan yang pernah datang dari diri Neen sendiri secara sengaja ataupun tidak sengaja. itu semua kelemahan dari Yantie sendiri. semoga Ramadhan tahun ini akan menjadi antara Ramadhan yang terbaik buat kita semua. mari kita sama sama berusaha sucikan hati, dekat kan diri dengan Yang Maha Esa, melakukan sekecil kecil perubahan ke arah yang lebih baik dalam diri seterusnya menjadi hambaNYA yang lebih baik. Insya Allah. semoga di permudahkan jalan kita semua & semoga segala amal ibadat kita diberkatiNYA & diterimaNYA dunia & akhirat.
Insya Allah. Aminnn.

bukan sekadar Ramadhan akan datang belum pasti milik kita, tetapi esok juga belum tentu masih ada untuk kita. manfaat kan hari hari kita, saat saat yang kita ada dengan sesuatu yang baik & yang akan menjadi bekalan kita kelak. :')

jom sama sama kita doakan yang terbaik buat semua. dunia & akhirat. Insya Allah.

Ahlam Wahsahlan Ya Ramadhan.

No comments: