Wednesday 10 August 2011

Peringatan utk diri sendiri

Dulu-dulu suka jugaklah nak kasitau semuaorang apa aku nak buat dan aku nak pergi mana dekat Twitter atau FB. Lama-lama rasa annoying dengan diri sendiri. Rasa macam 'apahal aku nak kasitau dekat semua orang apa aku nak buat dan mana aku nak pergi kan. Pastu pasal sker nak kongsi citer ngan orang len. wooo...memang kene hati hati sebab tak sumer orang jujur ngan kiter okey. kite je yang rase orang jujur ngan kiter.kadang kiter rase orang mcm ikhlas nak dengar masalah kite tapi las las dapat tawu cite kite da tesampai merate rate. huish...demn!! sedey siot.....menusok kalbu gitew. so lepas ni aku kene pepandai la scan sape yang aku nak kongsi maklumat. 
Aku sumpah tak kisah bila orang lain nak kasitau apa dia nak buat dan mana dia pergi atau barang apa dia baru beli atau dia ada barang apa yang orang lain tak ada. Cuma bila kekerapan sering berlaku, ia akan bertukar jadi menjengkelkan.
Memang orang itu takde masalah dengan aku tapi aku rasa ada setengah hal yang patut kita simpan dan rahsiakan untuk diri sendiri dan orang-orang terdekat.
Kita tak tau siapa yang memerhatikan kita. Kita pun tak tau, adakah orang yang baik depan kita betul-betul menyukai kita seperti di riak wajahnya atau sekadar tegur kita untuk sekadar tegur.sebab isi hati and pwot kita suma tak same kan. muke je cantek tapi mulut gile busuk cam tapai basi.
Orang boleh menyampah kita dengan mudah tanpe kite sedari. so selalu kene berwaspada apa je yang kita buat or kata. lepas ni aku kene lebey hati2. even kawan baek ke, sedare mare ke, jirang yang ko da kenal patploh taun ke, laki ko ke bini ko ke ape jelah. memang skang aku tak caye kat sesape dah selain diri aku and Allah swt.
Walaupun kita rasa, kita buat sebab kita suka atau lantak kitalah nak upload apa ke nak apdate status gitaw nak makan kedai mee kari sedap tepi jalan tu ke orang akan tetap fikir busuk dowh. n membawak ke hulu hilir rekod nama busuk bawak ke mati sungguh tidak bes tawu. walaupon kite buat tu ada sebab tapi orang akan rase kita ni menjengkelkan. (motif derang nak rase gitew memang aku tataw)
Entri ini juga ingatan untuk aku jugak sebab Mama aku makin kerap pesan jangan terlalu melebih-lebih di dunia fana ni. Musuh dalam selimut lebih bahaya dari musuh yang terang di depan mata.


Boo : Ingat pesan mak ye adik2... insyaallah selamat dunia akhirat...amin

No comments: