Monday 13 June 2011

Aku mengadu padaMu....

aku x tahu selama ini ikhlaskah kau dgn aku? aku pohon kan jawapan....
adakala aku terfikir sendirian inikah nasib anak yantim piatu? inikah nasib aku x pernah menemui kebahagian? itu kata2 org yang tak bersyukur. Ya aku bersyukur kerana aku masih ada zuriat yang mana satu hari nnt aku mampu menumpang kasih mereka. tp adakah mereka juga akan sisihkan aku seperti mana mereka2 ini? tak pernah satu hari pon doa ku putus buat anak2 ku serta keluarga. malah aku mendaha tangan penuh ikhlas dan  di penuhi air mata memohon agar aku diberikan kebahagiaan wlu sekejap cuma. aku masih lg mampu tersenyum dikala hati ini menangis pilu. aku tabahkan hati demi anak2. aku kuatkan azam sambung pelajaran demi anak2. aku berkorban jiwa dan raga serta wang ringgit demi anak2. aku tidak mahu lg berkorban untuk keluarga. sudah cukup rasanya pengorbanan aku. yg x pernah diminta wang ringgit tapi cukup dibalas dgn kasih yg ikhlas. tp tidak. aku dikhianati lagi. saketnya hanya Allah yang tahu. aku sering mengadu padaMu. aku rasa tenang dan puas. tp nmpknya doa ku masih lagi Kau simpan untuk suatu hari yang aku sndiri tidak tahu. Hanya kau yang mengetahui tiap alur perjalanan hidupku yang ntah panjang atau pendek. Cuma satu pintaku agar diberikan umur yang panjang agar aku dpt membesarkan anak2 ku dgn didikan agama serta kasih syg. biar mataku pejam dgn hati yg puas dan iman yg penuh di dada. Kau tahu Ya Allah..tiap kali aku mengalur air mata kerana mereka semua aku bersyukur kerana aku masih lg disayangi Mu kerana aku diuji dan diuji. Kerna aku tahu hanya mereka yg diujiMu adalah org yg disayangiMu. Aku juga tahu Kau tahu aku terseksa. Namun Kau mau lihat aku dekat dgn Mu. kerna dgn cara ini aku tidak pernah jauh dariMu kan. kerna aku sering sujud serta berdoa agar semua ini hilang satu hari nanti. Hati ini terlalu kecewa. Bial mana anak2 jauh di mata, lagilah sayu dan saket hati itu dtg kembali. Tiap kali Kau berikan aku dugaan aku jatuh kerna x mampu bertahan. Namun aku bangkit esoknya dgn harapan dan sinar baru. Aku tahu kau takkan biarkan aku derita selamanya kan.....

boo: mummy rindukan anak2 mummy

No comments: