Monday 13 June 2011

hati saket versi 2

dikhanati
pernah korang rasa dikhianati x...disakiti...di lukai...oleh orang@ yg kita sayang, kita trust kita anggap adik bradik, kita anggap family. tp apa yg kita dpt kecewa, saket ati, di lukai.. apa yg aku nak kongsi hari ni sb aku mmg tngh saket ati sesangat. nak cita lebih@ akan mengaibkan org lain. so aku tepaksa tapis even rasa mcm nak sngt annouce dlm ni. Masyaallah...terganggu betul mood la...da la td exam. ilang abeh fokus mak nyah....(ha...smpt lg nak wat lawak ni...)
slalu kan bila kita percayakan org tu n kita anggap dia pon anggap kita mcm mana kita anggap dia ( paham ke tak ni? ) msti kita dikhianati balik kan. aku slalu la kena mcm tu. kdg siyes tak paham siot. mcm mana baik la kita layan org, kita tabur budi ( bukan tabur beras ye adik-adik) msti dpt taik. taik kau taw x..terpalit kat muka ni ha. kita ikhlas dan jujur tp org tu x penah pon nak buat benda yang sama. ape kes. jadi baik salah asek kena tindas je. jadi jahat lg la salah. nak2 bila depan ckp lain blakang ckp lain. datu bemuka2 plak tu. mengadu domba lagi...humang ngai...bnyak nyer busuk. tp tulah sifat manusia. x penah puas menyakitkan ati org, tp klu org nyakitkan ati dia kemain 40 ari 40 malam ngebang seluruh pelusok kampung nak gitawu kekecewaan di hati. haaa...tau pon mara. da tu klu kejanya asek nak menindas org x pasal2 pe hal.
suka menjaja cerita yang bukan2. diri sendiri pon tak terurus. tolongla berubah wahai manusia. tak kemana kita dgn sikap mcm tu. Apa yg kau dpt dgn memburukkan serta menjatuhkan org lain? aku rasa kau punya masalah jiwa mungkin. apa guna sembahyang tunggang tebalik dan bertudung litup andai hati banyak musok. choiiii!! minta dijauhkan aku dari sifat itu..amin.
selama ni aku senyap je. aku sabar je. apa sajer yg kau buat aku diam. malah aku cuma ceritakan yg baik2 sajer. segalanya indah di mata sahabat ku serta keluargku. tp di mata ku sndiri. Hanya Allah yang tahu. aku cuba bertahan demi menjaga hati serta perasaan kau dan org lain. namun aku tetap tewas. aku cuba berbaik baik dgn harapan kau nmpak akan kebaikan ku yg tidak pernah dibuat2 malah aku sayangkan kau sepenuh hati. aku hormati kau lebih dari keluarga sndiri. aku jaga tiap rahsiamu agar kau jua begitu. aku hulurkan bantuan tika kau memerlukan. aku bimbing kau walaupon aku sndiri tak mampu. aku berada si sisi tiap kali airmata mu jatuh bercerita kisah hidupmu. aku tumpang gembira tiap kali kau ceria. tp balasannya. Nanah dan Taik.
satu lagi pantang aku klu nak tolong pastu ngungkit. hello...len kali jgn pepandai nak offer diri oke. pastu citer satu malaya yg ko tu buat suma benda. x baek kot sifat cmtu. manusia ni klu x bersyukur dan x cermin diri lagu ni la....keja nak memburukkan manusia lain je. biar org nmpk dia je betul dia je baik. dan masalahnya mau plak tu manusia lain nak caya ckp dia...ewah...teror btol mempengaruhi org lain. mmg leh jadi pakar psycology. ni pakar menghasut org plak. hurm...ntah la...aku tataw la smpi bila aku asek2 kena tindas. n aku plak leh cam bodo bangang je senyap je sengih je. kesian kat diri aku sendiri. tiap kali jadi benda mcm ni aku cuba seboleh-bolehnya cari salah aku. selama ni aku buat apa kat ko smpi ko cucuk2 balakang aku. apa niat kau buat suma tu? ceciter ceciter. agak x puas ati cuba ckp depan2. klu ckp blakang2 kan x jujur namanya. hidup bemuka2 x baek la. kita ni hidup sekejap. nikmati la sesaat hidup ni dgn berbuat baik sesama manusia. haish..... lg teringat benda2 ni lg hangen. nak2 dok sorang2 kat umah. beteman pc dan televisyen besau ni.kosong je rasa. sepi. Allah nak duga sekuat mana aku mungkin. mengalir juga air mata di pp mengenangkan nasib. dala x punya sesapa dlm dunia. anak yantim piatu. tak berayah tak beribu. tp alhamdulillah dikurniakan Allah dgn anak2 yg sngt comel, bijak serta sihat hendaknya. doa mummy x penah luput untuk anak2 mummy. biar la mummy yg terseksa jiwa bukan anak2 mummy. biar la satu dunia mengatakan sebaliknya asal anak2 mummy di sisi percayakan mummy serta menyayangi mummy dunia akhirat.

No comments: