Saturday 18 June 2011

Hari yang sangat memalukan



haaaaaaaa.....dalam dok type2 kemain dari pagi smpi ke malam ngan citer2 yang baik dan ayat2 yang kemain baik lagi ala2 blog usatazah gitew aku beru tingat nak cita satu kejadian kat surau opis aku. memang lawak nak mampos la. bagi aku la. bagi korang tataw la kan. aku peduli apa korang rasa x lawak. ni blog aku. citer aku suker aku la nak gezet lawak ke x. lempang nak? ke aku yang nak kena lempang. heh..oke klisenye ayat disitu. 


oke sambung.....
kat opis aku ada surau kecik. tp surau tu xdak patisyen yg mengasingkan jemaah laki n pompan. kiranya klu masuk pompan nak semayang kena kunci la. x kunci pon xpa sb ko bukannya nak tukar baju ka apa kan. tp utk keselamatan kunci je. yala bahaya x kira tempat kan skang. surau pon leh kena rogol n raba. Subhanallah. Minta dijauhkan. oke2 so smbung..


Slalunya aku solat Zuhur awal. Masuk je waktu aku trus solat laju2 sb kang masuk time pejabat kol 2 da berator org nak solat. yala surau pon kecik. so pepandai la amik masa memasing kan. Kan cepatkan solat di galakkan. ewah. nak citer ko tu alim la kunun. x..aku x bongkak aih. sb aku pon liat semayang....
lepas solat slalunya kau akan baca doa kan. Aku time2 kat opis la aku curik masa nak wirid and klu rajen aku baca Quran. Sb kat umah slalunya lom sempat takbir kedua anak sulong da dtg depan sejadah and sengih2 tngok aku. Mmg aku failed  sb aku akan gelak skali. pastu anak no dua akan menagis pulak sb akakk dia cubit atau tarek rambut dia. So tepaksa solat laju2 kiranya bg je salam trus bangun. Yala jarang2 baca Quran (aku ngaku ek aku ni jarang ngaji) so aku curi2 la masa kat pejabat dgn ngaji sket2. (motifnya cita aku ngaji kat cni skang sb? ntah...saja la nak cita)

lepas wat tu smua slalunya aku tadah tangan dan mohon doa utk diri aku, kerjaya, anak2, perkahwinan, keluarga dan x lupa kawan2.....

dan aku tak tahu bila masa aku terlelap. sb aritu mmg aku ngantuk sesangat.....

************

aku  tibe-tibe baru sedar aku tertido. dahla tertido atas sejadah. hahahaha..epic gila..

then suddenly aku bukak mata....guess what?

benda yang paling ditakuti telah berlaku!



Jeng Jeng Jeng....






*************************





ramai orang masuk dalam bilik tu. Ada la a few mokcik2 and ada sorang dua tiga orang lagi dak laki n sorang pokcik kat dlm surau tu!!!

aku? aku tatau nak buat apa..aku wat-wat tido..kahkahkah. dalam aku wat2 tido tu aku fikir, ape aku nak buat nih? takkan nak bangun tiba2? aku nak counter ape ni..aduis. berat2

dok wat2 tido terdengarlah perbualan mereka

" Shh, jangan kacau budok ni tido. sian dia, penat sngt la tu...yala ada anak kecik kan...tertido atas sejadah nah.. kuat amalan ni budak ni."



haaaa.....epic tak. gila. aku tataw nak buat apa. amik ang. depa puji aku tu. adessss......


sorang lagi kata" ishk2...klu dpt bini lagu ni tobat tak cari len dah... comey plak tu" 
(oke yg comey tu aku tipu...hahah)


tahu x? aku nak ketawa xleh tahan. tapi terpaksa tahan. Ya Allah, seksa kot tahan ketawa

" mesti dia duk zikir sampai tertidur. tengok la kat seblah dia ada Quran tu"

aku baru teringat aku amik Quran td nak baca tp tak sempat baca sb aku lena dulu sebelum baca.. aduis, kesian derang. aku tidaklah sesufi itu. hohohoho. lagi skali nak ketawa tapi tahan



MasyaAllah...aku nak gelak sesangat da time tu.........
Alhamdulillah, sekejap je derang kat c2 pastu derang kuar sb nak bg aku smbung tido kot. 



pastu aku cecepat bukak suma telekung and cecepat kuar dari surau. tak toleh da depan blakang suma. Malu kot!! 






pengajaran:

 1 : kalau nak tido kat surau pon jgn la smpi pakai satu set telekung bagai. Nnt org sangka kita alim bebenor ngaji  

      smpi terlena. padahal ngantok punya pasal.
 2 : pastikan anda terus bangun dari sejadah setelah selesai solat dan doa kerana manataw kejadian sama  

      berulang lagi..owh tidak!! aku xnak menipu lepas solat.
 3 : Tp klu nak tido jugak kunci la pintu pasni oke.  =.=





Boo :Failed btol la mak anak dua ni......x pasal2 aku kena sentiasa baik dpn mokcik, pokcik n dak2 laki tu sebab derang sangka aku ni superalim bagai suma. Adeh...payah tu nak maintain baik. Ko ingt senang ke hah!!
aku x suka belakon baik oke!!

No comments: