Tuesday 21 June 2011

GIVE respect to GAIN respect :)

salam
^____^

dear Heart and Soul,sudah lama tak bermesra,meluah butir cerita menjadi sebuah ayat kan?maklum la,sementara kau masih berkomitmen dengan seorang student begini lah jadinya,kebajikan mungkin tak terselia dengan sempurna,tapi aku diam-diam memantau,jadi kau memang tak pernah aku lupakan.okey dah,tamat sudah waktu berpuitis;p sebenarnya aku masih tinggal satu lagi paper yang perlu dihabiskan tapi tengah-tengah semangat membara haoliao punya aku tak jumpa mana cik buku berada,tiba-tiba abracadabra and SHEET lesap pulak.mungkin aku buat tak nampak sebab nak curi masa untuk bersama kau belog.so tak nak ke rasa terharu? :')

haha merepek saja lebih kan.yang sebenarnya tujuan aku mengupdate belog hari ni sebab ada satu kisah yang tersayat hati telah terjadi semalam,panjang ceritanya dan mungkin akan menambah aib andai buat sekuel cerita penuh dekat sini.lagipun kalau kita simpan aib orang insyaAllah Allah simpan aib kita.jadi biar la aku ringkaskan kepada satu kata-kata.kalau nak orang hormat kita,kita kena belajar hormat orang.tak kira la awak tua ke awak muda ke tapi rasa hormat tu penting dan perlu ada.walau seseorang di depan awak adalah muda dan awak sebagai seorang yang lebih berumur tak sepatutnya menghamburkan hinaan memperlekehkan seseorang.siapa la kita nak menilai tahap cerdik dan tahap maju seseorang atau salah ataupon tidak seseorang itu,.semua tu subjektif dan semua tu jugak rezeki Allah.kalau hari ni lebihnya pada diri kita rezeki tu tak bermakna di masa depan rezeki tu tetap milik kita.mungkin orang yang kita hina pada hari ni adalah orang yang lebih maju dari kita pada masa yang akan datang.siapa tahu?awak tahu?tak tak,tak siapa tahu.hanya Allah yang Maha Mengetahui.jadi nak diringkaskan cuba la berhemah dalam menangani apa pun,tutur lah kata dari minda,bukan dari emosi semata.mana tahu bila ada satu masa awak kena telan balik kata-kata nista tu,tak ke lagi perit rasanya? Aku lebih banyak berdiam diri dan terpaksa reka cerita demi menjaga aib orang dimana situasi ni aku yang bakal dipersalahkan. Ya..aku tahu. Tapi aku tak mampu. Dan aku diselubungi rasa bersalah. Bersalah pada kawan2 yang percayakan aku dan bersalah pada kawan yang aku dah janji n sumpah akan tolong dia n takkan bukak mulut. Kau tahu tak betapa hebatnya dugaan aku. So aku rasa dari aku banyak mencipta ayat menipu dari hari ke hari baik aku diamkan diri. Sebab aku sayang dan kesiankan dia. Baikkan aku. atau bongokkah aku. hurm..........

jadi begini lah.saya manusia dan awak juga manusia.ada masa mungkin emosi kita berbeza.ada masa mungkin juga kita berkelakuan lebih dari yang disangka.jadi semoga ini pengajaran buat saya jugak.supaya lebih pandai menilai orang pada masa hadapan.bukankah indah kalau hidup ni saling percaya dan saling menghormati?

sehingga itu,sekian :)
 
Boo: kerna terpaksa aku diamkan diri...(sama ada bodoh atau terlampau baik)

No comments: