Thursday 16 June 2011

Pentingkah Awak Cantik??


Cantik,ayu,menawan,jelita...Semuanya sinonim dengan wanita..
Walaupun terdapat maksud yang lebih spesifik kepada 
perkataan² di atas, tetapi ia terarah kepada satu perkara 'cantik'. 
dan semestinya ungkapan 'cantik' ini merujuk kepada wanita. 
Lelaki kalau cantik, namanya mak nyah..keh3.


Sukar sebenarnya untuk aku terangkan secara detail .
Tetapi rasanya tidak ada masalah untuk mengenal samada cantik 
atau tidak.Bagi aku,cantik adalah sesuatu yang subjektif^_^


Mungkin ada yang akan mengatakan cantik itu berbeza 
dari orang yang berbeza.Mungkin aku cakap cantik,engkau 
cakap tak cantik.Mungkin engkau cakap dia cantik,tetapi aku fikir 
dia tak cantik.Oleh itu, untuk mengelakkan ada yang berkata begitu,
 cantik untuk post aku ini adalah cantik bagi kebanyakan 
orang melihat mestilah terutamanya perempuan.:)

xda kena mengena...contoh ja k^_^

Ini adalah contoh cantik dari pandangan aku .Cantik x??ayu,manis^_^

Persoalannya..
Adakah 'cantik' itu penting.?




Pada zaman sekarang, 'cantik' adalah antara perkara 
yang penting bagi seorang wanita.Semua nak cantik.
Dari hujung rambut,sampaila kehujung kuku.


Pentingnya kecantikan wanita itu sama seperti pentingnya 
duit bagi seorang lelaki ataupun pentingnya bola sepak untuk lelaki.


Itu memang tidak dapat disangkal lagi. Kerana memang ada 
bukti dan huraian yang mengatakan perempuan 
cantik akan dapat banyak kelebihan berbanding 
perempuan yang 'kurang cantik'.Lihatlah sekeliling anda, 
perempuan cantik begitu senang untuk mendapat perhatian 
berbanding perempuan yang kurang cantik. Kalau aku sudah
 buat penyataan seperti di atas, kenapa aku bangkitkan pula isu, 
Penting ke Cantik.? Selepas anda baca ini, anda akan faham 
kenapa aku buat entri ini.
-berita sumber hmetro ~

Kejutan  Hari Jadi







         “Hancur hati apabila melihat isteri terlebih dulu merayakan
 ulang tahun kelahirannya dengan lelaki lain  dalam bilik hotel,
 sedangkan saya membeli kek kesukaannya dan sejambak 
bunga untuk diraikan bersama di rumah,” luah seorang suami 
yang kecewa dengan perbuatan curang isterinya apabila ditangkap khalwat, 
awal pagi semalam.

 Tetapi itulah hakikat yang berlaku dalam zaman serba moden ini. 
Cantik atau tidak bukanlah jaminan berperangai baik bukan??

Pada pandangan aku, cantik itu memang penting.Sungguh aku tidak tipu,
bohong dan dusta kerana aku juga suka kepada kecantikan.
Dan aku rasa begitu juga dengan kebanyakan wanita lain di luar sana.

Dan memang sudah lumrah lelaki akan melihat kepada kecantikan 
seseorang wanita.Mungkin hanya sedikit lelaki melihat perempuan 
dari sudut lain.


Tetapi.~Tidak ada gunanya cantik jika perangai tak cantik~




p/s:Cantik itu datangnya dari hati dan keimanan serta ketakwaan kita.Tak 
berguna kalo cantik luaran,tapi dalaman hampeh~fikir2 kan*_^


Equation Boo:
Muka cantik + Perangai Tak cantik = takda makna
Muka tak cantik + Perangai tak cantik = hodoh sangat2
Muka tak cantik + perangai cantik = cantik2
Muka cantik + Perangai cantik = cantik sgt9x

No comments: