Wednesday 1 June 2011

filing @ perasaan

asgment x siap lg. minggu depan ada test. keja melambak-lambak. rumah x kemas lagi sb bru pas pindah. serabot sungguh la haih.
dgn anak demam lg. saket pala otak. kembang kempis medula oblongata aku merembiskan cecair ketenanangan tp nmpknya deria kinetik aku tak boleh nak terima sebarang aktiviti kerohaniah sekarang ni. suma kalut. tp dalam kalut tu aku tenang. setenang air di kali. ewah..
tiap kali teringat mesti rasa tenang je. wlupon ketenangan tu hanya dibuat-buat. indah. perasaan tu sukar digambarkan atau diceritakan. tp memang aku suka dengan perasaan itu. anehkan manusia ni. masih boleh tersenyum even tengah presure. tu la agungnya ciptaan Allah. betapa bersyukurnya dikurniakan perasaan. boleh merasa kebahagiaan walaupon kebahagiaan tu hanya sebuah perasaan. tak boleh disentuh hanya boleh merasa. itupon da cukup buat kita tersenyum. tapi selalunya kebahagiaan ni singgah sebentar cuma.
ehhhh...yang aku ni jiwang-jiwang layan hati perasaan bagai apa kes ek. nak mintak penampor ke pagi-pagi ni yanti. suka hati aku la nak cita apa pon.ni blog aku kan. tak suka tak yah baca. haaa..tengok. skang da stat nak emo-emo plak dah. tu la manusia. macam ada switch kat blakang tengkok ni nak ubah kejap mara kejap ketawa kejap suka kejap benong. oke saya tak bengong lagi. belom lagi teringin nak daftar diri jadi sebahagian penghuni spital saket jiwa. cuma nak kongsi perasaan. bukan filem Kongsi yang dok hangat tayang kat pawagam or kongsi gelap. ni nak kongsi or share filing-filing ngan readers. so mood untuk hari ni ialah bahagia. tp bak kata erra dalam lagu dia 'yang terindah hanyalah sementara'. so selagi leh rasa hepy ni nikmati la puas-puas. sebab kita tataw esok lusa apa nak jadi. tak payah nak esok lusa sangat la kan sebab lagi 3 minit setengah akan datang ni pon kita tataw apa berlaku. so aku berdoa dan tawakal biar lah aku merasa kebahagiaan ni dengan tenang dan lebih lama.
terima kasih Allah. Hanya Kau yang tahu setiap kejadian. walaupon aku tahu aku berdosa kerana nak filing-filing sebab aku suka harta benda orang lain.. erk!!

p/s : takat tengok je tak dosa kot. kalau amik baru la dosa kan...pandai-pandai je aku kan. pang skali baru ada akai.

oke sekian.

No comments: